بهترین خودروهای اسپرت خارجی (2023 و 2022) +مشخصات فنی و عکس

برترین خودروهای اسپرت 2022

معرفی بهترین خودروهای اسپرت 2023

خودروسازان در سال 2023 با مدل‌های جدیدی از ماشین‌ها که ویژگی‌ها و قابلیت‌های استثنایی را ارائه می‌کنند، محدودیت‌ها را پشت سر گذاشته‌ و بازار خرید‌و‌فروش خودرو را دگرگون کرده‌اند. این ماشین‌ها که در دسته‌بندی بهترین خودروهای اسپرت 2023 جای می‌گیرند، تجربه چشیدن سرعت، تکنولوژی و راحتی را به‌صورت یکجا برای شما فراهم می‌کنند. حتی مشاهده تصاویر آن‌ها نیز برای ماشین‌دوست‌ها بسیار هیجان‌انگیز است، زیرا این خودروسازان هستند که با اعمال نهایت دقت در ساخت این خودروها، جذابیت را در آن‌ها اعمال کرده‌اند.

ماشین اسپرت چیست؟

ساده‌ترین تعریف از یک خودروی اسپرت، یک ماشین کوچک با موتوری پرقدرت و ظرفیتی دو نفره است. همانطور که مشاهده می‌کنید؛ این توصیف فاقد جزئیات خاصی است که یک خودروی اسپرت را از سایر خودروها متمایز می‌سازد. در کنار این تعریف، تعریف کامل‌تری را می‌توان در منابع معتبر برای این خودرو یافت. این متون یک خودروی اسپرت را این گونه تعریف می‌کنند که، خودرویی مسابقه‌ای، با شکل بدنه‌ای آیرودینامیک که ظرفیت یک یا دو سرنشین را داشته و مرکز ثقل آن پایین است. در این خودروها سیستم فرمان و تعلیق برای کنترل دقیق در سرعت‌های بالا طراحی شده است.

مشخصات ماشین های اسپرت

چه فاکتوری یک خودرو را به یک ماشین اسپرت تبدیل می‌کند؟ بر اساس فلسفه حاکم بر طراحی مدرن خودرو و الزامات طراحی، پاسخ به این سوال تا حدودی شبیه به این است که بپرسیم آیا رنگ قرمز بهتر است یا رنگ آبی؟ ترجیحات مصرف‌کننده امروزی، ویژگی‌های ایمنی الزام‌شده توسط قوانین، استراتژی‌های بازاریابی هوشمندانه و تفسیرهای گاهی مغرضانه توسط برخی از روزنامه‌نگاران و منتقدان، مرز بین خودروهایی که بیشتر مصرف روزانه دارند را از خودروهای اسپرت محو کرده است. اما با این وجود، از 2 جهت می‌توان مشخصات یک اسپرت کامل را بیان کرد.
عملکرد عالی موتور: منظور از عملکرد، توان خروجی و توانایی شتاب‌گیری خودرو و رسیدن به سرعت بالا در سه تا چهار ثانیه اول حرکت است. خودروهای اسپرت در مقایسه با خودروهای معمولا از نظر شتاب و قدرت موتور بسیار برتر هستند.
هندلینگ پیشرفته در سرعت: هندلینگ به عملکرد هر وسیله نقلیه از نظر توانایی پیچیدن در جاده اشاره دارد. درست است که این عملکرد تا حدود زیادی به ماهیت و طبیعت خودرو بستگی دارد؛ اما طبق بررسی‌ها، ویژگی‌های ذاتی خودروهای اسپرت در زمینه هندلینگ بسیار برتر از خودروهای معمولی است.

با پیشرفته‌ترین و بهترین خودروهای اسپرت 2023 آشنا شوید

در این بخش، لیستی از بهترین خودروهای اسپرت سال 2023 را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این خودروها برای رانندگی با عملکرد بالا طراحی شده‌اند و قدرت، سرعت و هندلینگ استثنایی در جاده ارائه می‌دهند.

ferari-SF90 2023

فراری SF90 Stradale

فراری SF90 Stradale یک ابرخودروی هیبریدی است که با موتور 769 اسب بخاری V8 و سه موتور الکتریکی که مجموعا 986 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، عملکردی بسیار عالی از خود نشان می‌دهد. شتاب این خودرو را 0 تا 100 کیلومتر در ساعت اعلام کرده‌اند که تنها در 2.5 ثانیه برای رسیدن به آن به زمان نیاز دارد و با حداکثر سرعت 339 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

لامبورگینی آونتادور SVJ

لامبورگینی آونتادور SVJ

لامبورگینی آونتادور SVJ یک سوپراسپرت متمرکز است که موتور 6.5 لیتری V12 با قدرت 759 اسب بخار را در اختیار دارد. این خودرو می‌تواند تنها در 2.8 ثانیه به 0-100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 349 کیلومتر در ساعت خواهد بود. لامبورگینی آونتادور SVJ همچنین دارای آیرودینامیک پیشرفته و سیستم تعلیق فعال برای عملکرد بهینه در مسیر است و تمام این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که چرا این ماشین در دسته‌بندی بهترین خودروهای اسپرت 2023 قرار می‌گیرد.

پورشه 911 GT2 RS

پورشه 911 GT2 RS

پورشه 911 GT2 RS یک ماشین پیستی اصیل با یک موتور 3.8 لیتری توئین توربوشارژ 6 تخت است که توانایی تولید قدرتی برابر با 700 اسب بخار را دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن تنها در 2.7 ثانیه رخ می‌دهد و حداکثر سرعت این خودرو 339 کیلومتر در ساعت تعیین‌شده است. طراحی سبک ‌وزن و آیرودینامیک پیشرفته این خودرو، آن را در فهرست سریع‌ترین و چابک‌ترین خودروهای پیست قرار می‌دهد.

مک لارن 765LT

مک لارن 765LT

مک لارن 765LT یک ابرخودروی سبک وزن شناخته می‌شود که با موتور 4.0 لیتری V8 توربوشارژ دوقلوی خود که 755 اسب بخار قدرت تولید می‌کند یکی از بهترین خودروهای اسپرت 2023 به‌شمار می‌آید. مک لارن 765LT برای رسیدن به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.7 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و سرعت آن حداکثر به 329 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. طراحی آیرودینامیک و سیستم تعلیق پیشرفته باعث می‌شود که این خودرو را یکی از چابک‌ترین و پاسخ‌گوترین خودروهای جاده‌ای معرفی کنند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت را باید با عنوان یک هایپر خودرو معرفی کرد که با برخورداری از موتور 8 لیتری W16 چهار توربوشارژر که 1577 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، عملکرد بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو با گذشت تنها 2.4 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت خود دست خواهد یافت. حداکثر سرعت 489 کیلومتر در ساعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت، آن را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای روی کره زمین در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

استون مارتین والکری

استون مارتین والکری هم یکی دیگر از هایپر خودرو‌های هیبریدی به‌حساب می‌آید که با موتوری 6.5 لیتری V12 و قدرت 1000 اسب بخار کار می‌کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو را فقط با گذشت 2.5 ثانیه تجربه خواهید کرد و با رانندگی در آن به سرعتی بیش از 321 کیلومتر در ساعت دست خواهید یافت. آیرودینامیک پیشرفته و ساخت فیبر کربن به کمک استون مارتین واکری آمده‌اند تا این خودرو را با ویژگی منحصربه‌فردترین در فهرست بهترین خودروهای اسپرت 2023 در جهان جای دهند.

Koenigsegg Jesko کونیگزگ جسکو

Koenigsegg Jesko از نوع هایپر خودرو است که یک موتور 5.0 لیتری دو توربوشارژ V8 را به کمک می‌گیرد تا 1600 اسب بخار به آن قدرت ببخشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این ماشین تنها در 2.5 ثانیه به نمایش در می‌آید و حداکثر سرعت آن با بیش از 482 کیلومتر در ساعت خودنمایی می‌کند. طراحی سبک وزن و آیرودینامیک پیشرفته از خودروی Koenigsegg Jesko تصویری بی‌نظیر و خیره‌کننده در دنیای سریع‌ترین و چشمگیرترین خودروهای بازار به نمایش می‌گذارد

بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۲

در فهرست زیر می‌توانید با چند نمونه واقعا عالی از بهترین خودروهای اسپرتی که در سال 2022 به بازار عرضه شده‌اند آشنا شوید.

مزداMX-5

مزدا MX-5 حتی با وجود محدودیت‌هایی که دارد؛ یک خودروی اسپرت سبک، چابک، دقیق و قدرتمند است. مدل مجهز به گیربکس دستی این خودرو قادر است در 6.4 ثانیه سرعت اتومبیل را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند. عملکرد ترمزهای مزدا MX-5 بسیار عالی و ثابت است و برای توقف کامل با سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 35 متر فضا نیاز دارد.

پورشه 911

پورشه 911 تولید شده در سال 2022 مجهز به یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته PDK است. این گیربکس شتاب‌گیری خودرو، در هر شرایطی را به طرز چشمگیری سرعت بخشیده و در عرض 3.2 ثانیه سرعت را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می‎رساند. ترمزهای 911 جدید نیز به همین اندازه عالی عمل می‌کنند. سیستم ترمز این خودرو فقط 30 متر فاصله تا مانع نیاز دارد که سرعت را از 100 کیلومتر به 0 برساند و متوقف شود.

پورشه 911

پورشه باکستر

پورشه باکستر به طور کلی خودرویی است که در 6 تریم مختلف به بازار عرضه می‌شود. همه این نسخه‌ها دیفرانسیل عقب هستند و به صورت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شوند. اما امکان خرید این خودرو با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه (همان گیربکسی که روی پورشه 911 نصب می‌شود و به گیربکس PDK معروف است) نیز وجود دارد. عملکرد پورشه باکستر در تست‌های بین‌المللی به حدی عالی بوده است که بسیاری از منتقدان اعلام کرده‌اند؛ یافتن خودروی اسپرتی که قابلیت رقابت با هندلینگ تیز و فرمان‌پذیری قوی باکستر را داشته باشد بسیار دشوار است. اگر به دنبال اجاره ماشین در تهران هستید میتوانید این ماشین را ز طریق سورنا سیر برای مدت زمان دلخواه خود در دسترس داشته باشید.

اجاره ماشین پورشه باکستر

آلپاین A110

این خودرو یک کوپه جمع و جور دو نفره در قالب پورشه کیمن و آئودی TT است. آلپاین A110 در سه نسخه پایه، نسخه A110S و نسخه A110GT که کمی اسپورت‌تر از تریم‌های دیگر است عرضه می‌شود. تریم GT و تریم S این خودرو به ترتیب قادرند 248 و 296 اسب بخار قدرت تولید کنند و سرعت موتور را در کمتر از 4 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسانند.

بی ام و M3/M4

بی‌ام‌و M3 به طرز خارق‌العاده‌ای سریع است و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو توانسته در تست سرعت به راحتی کادیلاک CT4-V بلک وینگ و آئودی RS 5 اسپرت بک را شکست دهد. گیربکس طراحی شده برای M3 حتی در حالت اسپرت نیز تمایلی به کاهش دنده ندارد و به همین خاطر توصیه می‌شود برای رانندگی در جاده‌های کوهستانی و مارپیچ از حالت دستی آن استفاده شود. هندلینگ M3 بسیار عالی و در حد یک سدان اسپرت واقعی، با چسبندگی زیاد و چرخش بسیار کم در پیچ‌هاست. سیستم چهار چرخ محرک جدید این خودرو نه تنها زمان شتاب‌گیری را کاهش می‌دهد؛ بلکه باعث بهبود کشش در جاده‌های برفی می‌شود.
سری M4 این خودرو BMW نیز عملکرد و شتاب بسیار عالی دارد و نه تنها برای جاده، بلکه برای رفت و آمد در شهر نیز خودروی خوبی است. ترمزهای اختیاری کربن سرامیکی نصب شده روی سری M4، واکنش خودرو به موانع را بسیار بهبود داده و فقط 32 متر فاصله از مانع نیاز دارد تا با وجود داشتن سرعت 100 کیلومتر در ساعت متوقف شود.


اجاره بی ام و

مک لارن 720 اس

720S که بخشی از سری سوپر مک‌لارن است؛ از نظر رنج قیمتی، در میانه جدول خودروهای اسپرت، لوکس و گران قیمت جای دارد. این خودرو بسیار سریع است و در کمتر از 3 ثانیه (به طور دقیق 2.8 ثانیه) سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین این سوپر لوکس قدرتمند، سریع و زیبا دارای دید بیرونی واضح، سیستم تعلیق قابل تنظیم برای راحتی بیشتر راننده و حتی یک دوربین پارک 360 درجه در عقب خودرو است. این مدل مک لارن، یکی از بهترین و سریع‌ترین سوپر اسپرت‌هایی است که رانندگی با آن بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

تویوتا GR Supra

تویوتاهای سری سوپرا که قبل از مدل GR تولید شده‌اند؛ بیشتر به سرعت بالا مشهور بودند نه هندلینک زیرک. اما GR Supra هم خودروی سریعی است و هم هندلینک فوق‌العاده‌ای دارد. این ماشین اسپرت قادر است در عرض 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و از این نظر نسبت به دیگر مدل‌های سوپرا در رتبه بسیار بهتری قرار دارد. ضمن اینکه سیستم فرمان این خودرو در پیچ‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و تیونینگ اصلاح شده آن باعث می‌شود که واکنش طبیعی‌تری به جاده داشته باشید. سیستم تعلیق اصلاح شده خودرو تویوتا GR Supra نیز در حفظ چسبندگی بهتر لاستیک‌ها به جاده خوب عمل می‌کند. ترمزها و لاستیک‌های چسبنده این مدل تویوتا می‌توانند سوپرا را از سرعت 100 کیلومتر در ساعت در فاصله 32 متری از مانع به طور کامل متوقف کند.

فورد موستانگ

موستانگ GT به لطف موتور V8 خود، بسیار قدرتمند، چابک و سریع است. سیستم ترمز این خودرو نیز در ترمزگیری‌های شدید به خوبی عمل می‌کند و قادر است طی مسافت 36 متر، سرعت را از 100 به 0 کیلومتر در ساعت برساند. شتاب این خودرو نیز با وجود موتور قدرتمند و چالاکش بسیار عالی است و رتبه خوبی در میان سایر ماشین‌های اسپرت دارد. نیرو محرکه این مدل موستانگ می‌تواند در عرض 4.6 ثانیه از سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. واکنش فرمان این اتومبیل، بسته به حالت رانندگی که روی گیربکس انتخاب کرده‌اید تغییر می‌کند. اما صرف نظر از نوع رانندگی انتخاب شده؛ بازخورد فرمان آن بسیار خوب و عالی است. موستانگ با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک تجهیز شده و به لطف طراحی سیستم‌های به‌روز، ثبات کلی چشمگیری در پیچ‌ها دارد.

نیسان GT-R

GT-R هم شتاب خیره‌کننده‌ای دارد و هم سیستم چهار چرخ محرک آن به رانندگانی که تا کنون تجربه راندن خودروهای اسپرت را ندارند کمک می‌کند تا بتوانند از سواری با این ماشین نهایت لذت را ببرند. شتاب موتور نیسان GT-R بسیار انفجاری است و قادر است سرعت خودرو را در عرض 3.1 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند. یکی از اصلی‌ترین نقطه ضعف‌های این خودرو، عملکرد ترمز آن نسبت به سایر رقباست. نیسان GT-R برای توقف کامل با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 33 متر فاصله از مانع نیاز دارد. این عدد چند سانتی‌متری از رقبا بیشتر است.

آئودی TT

یکی از نمادین‌ترین مدل‌های آئودی، آئودی TT تولید شده در سال 2022 است. این خودرو تقریبا اسپرت‌ترین ترکیب یک دو درب کوپه و یک اتومبیل کانورتیبل است. تناسبات کشیده و خطوط روی بدنه، ظاهری جذاب و تهاجمی به این خودرو بخشیده است. TT به دو صورت کوپه چهار نفره یا کانورتیبل دو نفره به بازار عرضه می‌شود. این خودرو به لطف بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد، شتاب سریع و قدرت فوق‌العاده به عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپرت جهان در سال 2022 شناخته شده است. نکته مثبت دیگر که در مورد TT وجود دارد؛ تجهیزات استاندارد زیادی است که در آن تعبیه شده است. در حالی که برای خرید سایر کوپه‌ها با تجهیزات و آپشن‌هایی مانند تودوزی چرم واقعی، سیستم صوتی عالی و حتی شارژر تلفن بی‌سیم باید هزینه اضافی پرداخت کنید؛ آئودی TT تمام این تجهیزات را دارد.

هیوندای i20N

تا چند سال گذشته کسی باور نمی‌کرد که این خودروساز کره‌ای بتواند خودرویی تولیدکننده که با هدف لذت بردن از سرعت خریداری می‌شود. اما هیوندای i20Nکه تریم پیشرفته‌تر سری i20 معمولی است؛ با همین هدف تولید و روانه بازار شد. این خودرو نسبت به نسل قدیمی‌تر خود یعنی i20 تریم استاندارد، تجهیرات بیشتری دارد. i20N مجهز به ترمزهای تقویت شده، سیستم تعلیق اسپرت، دیفرانسیل قدرتمند، موتور توربو شارژر با حداکثر 200 اسب بخار قدرت و ظاهر اسپرت‌تر از داخل و خارج نسبت به تریم استاندارد ساخته شده است. برای طرفداران خودروهای گیربکس دستی نیز تریمی از i20N در بازار وجود دارد که مجهز به گیربکس شش سرعته دستی قدیمی است.

بی‌ام‌و M5CS

M5 CS یکی از سریع‌ترین خودروهای احتراق داخلی است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن چیزی نزدیک به 3 ثانیه است. این سری بی‌ام‌و مجهز به یک موتور قدرتمند و گیربکس چند حالته است. در حالت استاندارد درایو، گیربکس به آرامی درگیر می‌شود و در حالت اسپرت، گیربکس هوشمند است و برای حفظ قدرت موتور، دنده‌ها را تقریبا به همان سرعتی که هر خودروی اسپرت دیگری تعویض می‌کند تغییر می‌دهد. اگر چه بی‌ام‌و M5CSاز نظر فنی یک نوع سدان محسوب می‌شود؛ اما در جاده رفلکس‌هایی شبیه به خودروهای اسپرت دارد و هندلینگ آن فوق‌العاده است. اگر دوست دارید خیلی سریع رانندگی کنید؛ این سدان برای شما به اندازه یک خودرو اسپرت مناسب است.

فراری SF90

نماد خودروهای اسپرت ایتالیایی فراری است. پیشرانه‌های هیبریدی پلاگین که روی تولیدات این برند نصب می‌‌شوند؛ قدرت خارق‌العاده و شتاب بالایی به خودرو می‌بخشند. یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان، همین فراری SF90 محسوب می‌شود که سرعت صفر تا 100 آن تنها 2 ثانیه است. بنابراین SF90 رسما سریع‌ترین خودرو در لیست بهترین‌های سال 2022 می‌باشد. فراری SF90 نه تنها شتاب و هندلینگ بسیار عالی دارد؛ بلکه کابینی نسبتا مجلل با روکش چرم ظریف و امکانات رفاهی فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود سرعت بالا و امکان لوکس، این مدل فراری ارزش نیم میلیون دلار را دارد.

3.9 17 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید