11 مدل از بهترین خودرو های کروک در سال 2023

بهترین خودرو کروک 2022

تابستان فرصت خوبی برای تجربه رانندگی با ماشین های بدون سقف و لذت بردن از هوای آزاد است. اگرچه طی چند سال گذشته حجم فروش این نوع ماشین‌ها کاهش یافته و بیشتر مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای شاسی بلند تمایل پیدا کرده‌اند و برای اجاره خودرو در تابستان ماشین‌های کروک را انتخاب میکنند؛ اما هنوز هم کروک‌ها انتخابی عالی هستند و رانندگی با آنها تجربه‌ای متفاوت از رانندگی با خودروهای سدان و کوپه‌های سنتی به همراه دارد. بنابراین ما قصد داریم در این مقاله، چند مدل از پرطرفدارترین خودروهای کروک جهان را به شما معرفی کنیم.

ماشین کروک چیست

کانورتیبل یا کروک به هر خودرویی گفته می‌شود که دارای سقف جمع‌شونده باشد. این بدان معنی است که سقف این خودروها را می‌توان به طور جزئی یا کامل جمع کرد. سقف برخی از کروک‌ها از طریق یک موتور الکترونیکی و برخی از مدل‌های قدیمی نیز به صورت دستی تا می‌شوند. پانل سقف اکثر کروک‌ها بعد از تا شدن در یک محفظه‌ای که در داخل خودرو تعبیه شده است جمع می‌شود.

بهترین مدل ماشین سقف کروک در سال 2023

ماشین کروک در سال های اخیر بسیار پرطرفدار و محبوب شده است و بسیاری از برندهای محبوب سعی کرده اند که تولیدات خود را به این سمت سوق دهند و حتما خودروهای کروک را تولید می کنند که بی نقص از نظر ظاهری و فنی باشد و ما در ادامه بهترین مدل های ماشین کروک را بررسی کرده ایم البته ما 13 مدل از بهترین خودرو اسپرت دنیا را بررسی کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

 MX-5 Miata

مزدا MX-5 تقریبا تنها خودروی اسپرت مقرون‌به‌صرفه با سقف کروک در بازار است. این اتومبیل مجهز به یک موتور چهار سیلندر و یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک است. هندلینگ Miata بسیار چابک و عالی است و همین موضوع سبب شده که خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در تریم استاندارد این ماشین، آپشن‌های مختلفی از جمله سیستم کامپیوتری با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto برای مصرف‌کننده در نظر گرفته شده است.

مزدا MX-5


10 برنامه کاربردی موبایل برای خودرو

فورد مانستانگ

موتور 5 لیتری V8 موستانگ GT با قدرت 460 اسب بخاری خود، این خودرو را به یکی از بهترین‌ها در لیست ما تبدیل کرده است. سرعت 0 تا 100 این مدل فورد حدود 4.6 ثانیه و تنها نیم ثانیه کندتر از دوج چلنجر هلکت 707 اسب بخاری است. این در حالی است که در مقایسه این دو خودرو باید اذعان داشت که موستانگ چسبندگی بیشتر به جاده و هندلینگ پایدارتری دارد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک فورد موستانگ خیلی سریع اقدام به تعویض دنده کرده و به همین خاطر رانندگی در حالت اسپرت با این خودرو، طبیعی‌تر از سایر کروک‌هاست.

فورد مانستانگ

شورولت کامارو

شورولت کامارو هر آنچه که از یک رانندگی لذت‌بخش و ناب انتظار دارید را برآورده می‌کند. گرچه بسیاری از منتقدان، دید محدود صندلی‌های عقب را نقص اصلی این خودرو می‌دانند؛ اما هندلینگ سبک، گیربکس چابک و سواری فوق‌العاده نرم این خودرو توانسته این نقیصه را جبران کند. موتور 275 اسب بخاری توربو، موتور پیش‌فرضی است که روی تریم پایه این مدل از شورولت کار گذاشته می‌شود؛ اما مصرف‌کنندگان می‌توانند بین این موتور و یک موتور V-6 با قدرت 335 اسب بخار یا V-8 با قدرت 455 اسب بخار یکی را انتخاب کنند.

شورولت کامارو

چلوی کامرا ZL1

شوروی کامارو ZL1 قوی‌ترین خودروی در لیست بهترین کروک‌های جهان نیست؛ اما وقتی صحبت از لذت رانندگی و عملکرد خودرو به میان می‌آید؛ یکی از بی‌رقیب‌ترین گزینه‌هاست. در ساخت این اتومبیل یک موتور V-8 سوپرشارژ 650 اسب بخاری و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. رانندگی با این خودرو باعث می‌شود احساس کنید که پادشاه جاده‌اید.

BMW 8 Series

بی‌ام‌و سری 8 خودرویی مجهز شده با یک موتور شش سیلندر قدرتمند و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است که تعویض‌های بسیار نرم و سریعی دارد. این خودرو می‌تواند در عرض 4.8 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند. رانندگی پویا، هندلینگ عالی و عملکرد چشمگیر ترمزها از جمله مهم‌ترین نقاط قوت این خودرو هستند. البته سری 8 بی‌ام‌و چند اشکال اساسی از جمله سنگینی فرمان و کالیبراسیون ضعیف دریچه گاز دارد. اما وقتی صحبت از استعداد کلی خودرو می‌شود؛ این مشکلات کوچک قابل چشم‌پوشی هستند.

آئودی A3 کابریولت

منصفانه است که بگوییم آئودی A3 کابریولت خودروی بسیار مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک کروک درجه یک با اندازه و قیمت متوسط ​​هستند. این ماشین هم با موتور بنزینی و هم با موتور دیزلی به بازار عرضه می‌شود. موتوری که روی تریم پایه آئودی A3 کابریولت نصب می‌شود 148 اسب بخار قدرت داشته و از نظر عملکردی و میزان مصرف، بسیار عالی است. البته روی نسخه اسپرت این خودرو موتور S3 با قدرت 296 اسب بخار نصب می‌شود که بیش از هر چیزی روی سرعت اثرگذار است.

فولکس واگن بیتل

فرمان‌پذیری دقیق و گیربکس نرم در کنار سواری لذت‌بخش از جمله ویژگی‌های اساسی این خودرو هستند. البته ممکن است رانندگی با این ماشین به اندازه رانندگی با مینی کانورتیبل لذت‌بخش نباشد؛ اما برای سفرهای طولانی گزینه‌ای بسیار مناسب‌تر است. همچنین به لطف استفاده از یک سقف چند لایه که عایق صوتی مناسبی است؛ داخل کابین این خودرو بی‌صداتر است.

مینی

طراحی مینی کانورتیبل بسیار بهتر از آنچه که باید به نظر می‌رسد. در این اتومبیل به یکپارچگی و توجه به جزئیات بسیار اهمیت داده شده و سعی شده تا نواقص سایر خودروهای هم‌رده بهبود قابل توجهی پیدا کند. این خودرو در فرم‌های Cooper، Cooper S و Cooper Works عرضه می‌شود که بهترین تریم از بین این گزینه‌ها، بیش از 200 اسب بخار قدرت دارد. اگر به دنبال تجربه رانندگی منحصربه‌فردی هستید؛ این ماشین گزینه مناسبی برای شماست.

مینی کانورتیبل

BMW Z4

هندلینگ مطمئن و موتور قدرتمند توربوشارژی که از یک خودروی اسپرت ساخت کمپانی BMW انتظار می‌رود درخودروی کروک Z4 یافت می‌شود. اما بخشی از جذابیت این خودرو مربوط به کابین مجلل آن است. موتور پایه‌ای که روی تریم استاندارد BMW Z4 نصب می‌شود یک توربوشارژ چهار سیلندر سرحال است. این در حالی است که در مدل مسابقه‌ای M40i همین ماشین از یک موتور شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌شود. همه Z4‌ها دیفرانسیل عقب هستند و از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای انتقال نیروی به چرخ‌ها استفاده می‌کنند. این ماشین شاید یکی از بهترین ماشین های کروک در ایران در حال حاضر میباشد.

اجاره بی ام و Z4

Mercedes-AMG C43

گرچه Mercedes-AMG C43 به عنوان یک خودرو کروک به بازار عرضه شده است؛ اما تمام تجهیزاتی که در یک خودروی لوکس پیدا می‌شود را داراست. تریم پایه و استاندارد این ماشین با یک موتور V-6 توئین توربو ساخته می‌شود که قادر است 385 اسب بخار قدرت تولید کند. سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد این اتومبیل باعث تیز شدن هندلینگ آن شده است. اما متاسفانه همین موضوع کیفیت سواری C43 در مسیرهای ناهموار را کاهش داده است.

Chevy Corvette

این ماشین حتی در مقایسه با خودروها گران‌تر، از نظر عملکردی در سطح بالاتری قرار دارد. موتور نصب شده روی Chevy Corvette قادر است سرعت خودرو را در عرض 3.3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند. ضمنا این ماشین عملکرد ترمزگیری بسیار عالی دارد که بیشتر به تایرهای باریکی که برای قسمت جلو خودرو در نظر گرفته شده است مربوط می‌باشد. فرمان‌پذیری و هندلینگ Chevy Corvette به شدت عالی است و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن نیز هنگام تعویض دنده بسیار نرم و سریع عمل می‌کند.

Porsche 718 Boxster

اکثر خودروهای کروک، با تمرکز بر روی سرعت ساخته می‌شوند؛ اما در طراحی پورشه 718 باکستر علاوه بر سرعت، بر روی هندلینگ و قدرت موتور نیز تمرکز شده است. شاسی و بسیاری از قطعات مکانیکی این خودرو با کوپه 718 کیمن مشترک است؛ اما سقف تاشونده باکستر، رانندگی را لذت‌بخش‌تر کرده است. مدل پایه این خودرو با یک موتور توربوشارژ افقی چهار سیلندر عرضه می‌شوند که سرعت آن بیشتر شبیه اتومبیلی است که به یک موتور 6 سیلندر مجهز است. این ویژگی‌ها باکستر را به یکی از بهترین خودروهای اسپرت جهان تبدیل کرده است.

Porsche 718 Boxster 2020

3.7 9 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمیترین
جدیدترین رای بیشتر
نظرات
مشاهده همه نظرات
حسین

کی بشه سواری کنم با یه دونه از این ماشین بدون سقف ها

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید