نکاتی که برای انتخاب بهترین ماشین برای سفرهای تابستانی باید به آنها توجه کرد!

بهترین ماشین برای سفرهای تابستانی

وقتی تصمیم می‌گیرید سفر بروید؛ به وسیله نقلیه‌ای نیاز دارید که بتواند به ایمن‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن شما را به مقصد برساند. در این مقاله با توجه به معیارهای مختلف، لیستی را از بهترین خودروها برای سفرهای تابستانی آماده کرده‌ایم. در این فهرست به جادار بودن خودرو در کنار ایمنی و ویژگی‌های استاندارد و همچنین مصرف کم بنزین توجه شده است.

معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای سفر

با نزدیک شدن به شروع فصل سفرهای تابستانی، بسیاری از خانواده‌ها به فکر اجاره خودرو برای سفر می‌افتند. اما اگر این افراد ندانند که به دنبال چه خودرویی می‌گردند و کدام گزینه برایشان مناسب است؛ قطعا در انتخاب دچار مشکل خواهند شد. صرف نظر از هدف‌تان برای اجاره خودرو، همیشه باید به دنبال یک سری از ویژگی‌های خاص در اتومبیلی که قرار است اجاره کنید باشید. فضای کافی، مصرف کم سوخت، ایمنی، قدرت موتور و کیفیت آپشن‌های مختلفی مانند کولر از جمله مهم‌ترین معیارهایی هستند که در زمان انتخاب خودرو برای اجاره باید به آنها توجه کنید. در ادامه به صورت مفصل‌تر در مورد هر کدام از این معیارها توضیح می‌دهیم.

فضای مناسب در کابین و صندوق عقب

یک خودرو مناسب برای سفر هم باید کابین جاداری داشته باشد و هم فضای صندوق عقب آن به حدی باشد که بتوان بار زیادی را در آن گذاشت. فراموش نکنید که شما در سفر علاوه بر حمل بارهایی مانند چمدان، ممکن است در زمان برگشت سوغاتی نیز همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، وقتی داخل کابین، نسبت به تعداد مسافران، فضای کافی وجود داشته باشد؛ سفر لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر خواهد شد و هیچ کس خستگی سفر را احساس نخواهد کرد.

کم مصرف بودن

وقتی نوبت به مقرون‌به‌صرفه بودن خودرو می‌رسد؛ صرفه‌جویی در مصرف سوخت یک نکته مهم است. بدیهی است که خودروهای کوچک بیشترین صرفه‌جویی را از نظر مصرف سوخت دارند. اما این بدان معنا نیست که هر خودروی کوچکی کم مصرف است. برای تعیین کم مصرف بودن یا نبودن خودرو باید میزان مصرف سوختش در شهر، جاده و مصرف ترکیبی آن را با خودروهای هم‌رده مقایسه کنید.


نکاتی در مورد کاهش مصرف سوخت خودرو

ایمنی بالا و استحکام بدنه

برای بسیاری از مشتریان موسسات کرایه اتومبیل، هیچ چیز مهم‌تر از حفظ امنیت خود و اعضای خانواده‌شان در طول سفر نیست. تست‌های تصادف که توسط مراکز معتبر در سراسر جهان انجام می‌شوند؛ بسیار گویای نحوه عملکرد یک وسیله نقلیه در شرایط تصادف هستند. محصولات برندهایی مانند ولوو، مرسدس بنز و هوندا بین تمام خودروسازان جهان، بهترین رتبه را در این طبقه‌بندی از آن خود کرده‌اند. اما فراتر از قدرت در ساخت، مشتریان باید به ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال موجود در اتومبیل نیز توجه کنند. از کیسه هوا گرفته تا سیستم‌های کمک راننده مانند هشدار خروج از خط، کنترل و نظارت بر نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار همگی از ویژگی‌های فنی هستند که یک خودرو را برای سفر مناسب می‌سازند.

قدرت فنی بالا

این معیار به شیوه طراحی و مهندسی یک وسیله نقلیه به خصوص به قسمت‌هایی مانند موتور، گیربکس، شاسی و ترمز مربوط می‌شود. اولین چیزی که باید برای بررسی این معیار به آن توجه کنید؛ سرعت 0 تا 100 کیلومتر خودرو است. اما عملکرد فنی خوب می‌تواند معانی مختلفی برای بخش‌های مختلف خودرو داشته باشد. برای یک خودروی اسپرت، این معیار ممکن است به معنای شتاب عالی باشد. برای یک سدان سایز متوسط، عملکرد عالی ممکن است معادل سواری راحت و هندلینگ فوق‌العاده آن در جاده باشد. هنگامی که می‌خواهید خودرویی را برای اجاره انتخاب کنید؛ باید عملکرد فنی آن را نسبت به جاده‌ای که قرار است در آن برانید ارزیابی کنید. اگر مسیر شما صاف و هموار است؛ سرعت در اولویت است. اما اگر قرار است در کوهستان و جاده‌های ناهموار رانندگی کنید؛ شتاب بالا عملا به کارتان نمی‌آید و بیشتر باید به فکر قدرت موتور و هندلینگ خوب باشید.

قدرت بالای کولر

کولر یکی از آپشن‌های بسیار ضروری در خودرو است که در سفرهای تابستانی زیاد از آن استفاده می‌شود. تابستان فصل تابش شدید خورشید است. بنابراین اگر می‌خواهید در کابین فلزی خودرو از گرما ذوب نشوید؛ اتومبیلی را برای اجاره انتخاب کنید که کولرش به دقت و قدرت بالا کار می‌کند.


بررسی و تنظیم کولر خودرو

بهترین ماشین برای مسافرت داخلی

گزینه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای سفرهای داخلی از آنها استفاده کنید. فهرست زیر شامل 6 خودرویی می‌شود که از نظر کارشناسان بهترین ماشین برای مسافرت داخلی هستند. شما می‌توانید بسته به شرایط جاده و میزان مسافتی که قرار است طی کنید؛ یکی از این خودروها را انتخاب کرده و از سفر جاده‌ای خود نهایت لذت را ببرید.

لندکروز

تویوتا لندکروز از بین تمام معیارهای مطرح شده در بالا، فقط مصرف بهینه سوخت را ندارد. این خودرو یک وسیله نقلیه بسیار جادار است که با یک موتور قدرتمند تجهیز شده و بسیار مناسب مسافرت‌های دسته جمعی و خانوادگی است. با این خودرو می‌توانید هر جاده‌ای را با اطمینان طی کرده و حتی از مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور نیز لذت ببرید. اگر مصرف بنزین برای‌تان اهمیت ندارد و فقط به فکری راحتی و ایمنی سرنشینان هستید؛ این خودرو را برای سفرهای تابستانی خود انتخاب کنید.

پرادو نیو

برای برخی از مشتریان، علاوه بر ملاک‌های مطرح شده، ظاهر زیبای خودرو نیز از اهمیت زیادی برخودار است. به همین خاطر، این افراد کمتر به سراغ تویوتا لندکروز می‌روند و انتخاب اول آنها خودرویی با ظاهر جدیدتر و به‌روزتر است. نام این خودرو قدرتمند و ایمن پرادو است که یکی دیگر از محصولات کمپانی معروف تویوتاست. پرداو نیو خودرو بازطراحی شده و پر از آپشن‌ها و امکانات رفاهی مختلف است.

بنز اس 500

سدان‌های کلاس S مرسدس بنز که سرآمد آنها اس 500 است؛ یکی از راحت‌ترین و بهترین خودروهایی است که می‌توانید برای سفر خود آن را کرایه کنید. این خودرو علی‌رغم سبک بدنه خود، از نظر ایمنی، راحتی و قدرت قابل مقایسه با دو خودرو قبلی است و در جاده تقریبا تمام آنچه که انتظار دارید را می‌تواند برآورده کند.

پورشه ماکان

اگر سفر شما قرار است در جاده‌ای هموار باشد که لذت مسیر هم جزئی از آن است؛ حتما باید یک خودرو اسپرت انتخاب کنید. از بین تمام اتومبیل‌های پیشرفته و اسپرت موجود در بازار، پورشه ماکان یکی از بهترین‌هاست و بسیاری از کارشناسان آن را به افرادی که برای سفر به دنبال اجاره خودرو هستند توصیه می‌کنند.

خودرو BMW X6

بی‌ام‌و X6 علاوه بر معیارهای لازم برای نامیده شدن به عنوان یک شاسی بلند پرقدرت، زیبایی یک سدان اسپرت را نیز دارد. این خودرو از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود است و همین موضوع سبب شده که به یکی از اولین انتخاب‌ها در بین افرادی که زیاد سفر جاده‌ای می‌روند و برای طی مسیر مبدا تا مقصد خودرو اجاره می‌کنند تبدیل شود. پس اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و به غیر از قدرت بدنه و موتور، به فکر شیک بودن خودرو نیز می‌باشید؛ حتما یک X6 را برای سفر انتخاب کنید.

لکسوس Rx 350

اگر به دنبال یک وسیله نقلیه مجلل و راحت برای سفر رفتن هستید و برای پیدان کردن آن در اینترنت جستجو کرده‌اید؛ احتمالا با لکسوس Rx 350 به عنوان یک گزینه شایسته برخورد داشته‌اید. این مدل لکسوس به دلیل مجلل بودن فضای داخل کابین، کاربردی بودن و مصرف سوخت پایین نسبت به رقبا، مورد تحسین بسیاری از کارشناسان و منتقدان قرار گرفته است. راحتی نیز یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو است. در واقع لکسوس Rx 350 آنقدر راحت است که بسیاری از مشتریان آن را به عنوان یکی از بهترین SUVهای لوکس برای سفرهای جاده‌ای می‌شناسند.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید