معرفی بهترین مکان برای مسافرت داخلی در فصل پاییز

بهترین مکان برای مسافرت پاییز

منظره درختان زرد و نارنجی و قرمز، صدای خش‌خش برگ‌ها زیر پا، بازیگوشی نور ملایم خورشید از میان شاخه‌ها، نسیم خنک و بوی برگ‌های خیس… همه این‌ها پاییز را به یکی از زیباترین فصل‌ها تبدیل کرده.اگر جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید تنها فصل‌های مناسب برای سفر بهار و تابستان‌اند، باید بگوییم نصف عمرتان بر فنا رفته. در ادامه این نوشته قصد داریم درباره مسافرت در پاییز و بهترین مکان‌هایی که می‌شود در این فصل به آنها سفر کرد، بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا به لذت واقعی سفر در پاییز پی ببرید.

چرا پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت است؟

مناظر منحصربه‌فرد و مسحورکننده پاییز چیزی است که نمی‌شود ازشان چشم پوشید. علاوه بر این، مکان‌هایی وجود دارند که این مناظر در آنها قدرتمندتر و دیدنی‌تراند.از طرفی، در این فصل تعداد مسافران کمتر و شهرها خلوت‌تر است. خبری از ازدحام و مناطق تفریحی شلوغ و پرسروصدا نیست. می‌توانید از همان ابتدای سفر از سکوت سحرانگیز پاییزی لذت ببرید. پس هم از ترافیک جاده‌ای خلاص شده‌ایم و هم با مکانی بکر روبرو می‌شویم.
همچنین پاییز فرصت خوبی است برای سفر به شهرهایی که در تابستان خیلی گرم‌اند. مثل نواحی جنوبی یا مرکزی ایران که با آغاز پاییز هوا در این شهرها خنک‌تر می‌شود. این یکی از حسن‌های این فصل برای مسافرت است.فصل پاییز و زیبایی جادویی‌اش، برای گردشگران حرفه‌ای و کسانی که طعم قدم زدن در جنگلی پاییزی یا بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری زیر نم باران را چشیده‌اند، یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای مسافرت و گردشگری است. کسانی که ارزش جاده‌ها، جنگل‌ها و شهرها را در این فصل فوق‌العاده دریافته‌اند.

مواردی که می‌توانیم برای سفر پاییزی انتخاب کنیم

سفر در پاییز فقط محدود به جنگل و دریا و مناظر طبیعی نمی‌شود. شهرها و خیابان‌ها و مناظر شهری هم در این فصل زیبایی‌های مخصوص خودشان را دارند. در ادامه سعی کرده‌ایم بهترین مکان‌ها برای یک سفر پاییزی جذاب را دسته‌بندی کنیم.

جاده اسالم به خلخال

برای تماشای «پادشاه فصل‌ها» کمتر جایی زیباتر و بهتر از جاده اسالم به خلخال پیدا می‌شود. این جاده از شهر اسالم در گیلان آغاز می‌شود و در میان بهشتی از رنگ‌ها راه خود را می‌کشد به سوی شهر خلخال در جنوب اردبیل. جنگل‌های متراکم با درختان انبوه، کوه‌های بکر و طبیعت افسون‌گر، خیلی از گردشگران را در فصل پاییز به سوی این جاده می‌کشاند.
البته که این جاده در تمام فصول سال زیباست و گزینه‌ای خوب برای سفر به طبیعت. اما زیبایی این جاده در فصل پاییز چیز دیگری است. چیزی که به شما توصیه می‌کنیم حتما تجربه کنید.

جاده چالوس

یک ایران است و یک جاده چالوس! کسی هست که سفر در این جاده معروف را تجربه نکرده باشد؟ تقریبا هر ایرانی حداقل یک بار در فصول مختلف از این جاده گذشته. اما جاده چالوس هم در فصل پاییز جلوه و زیبایی خاص خودش را دارد. رنگ‌های طبیعت در این جاده یکی از دیدنی‌ترین مناظر عمرتان را برای شما رقم می‌زند.
در طول سفر می‌توانید بارش برف و باران را ببینید و جایی در ارتفاعات جاده، دره عمیقی غرق در مه را تماشا کنید. به علاوه اینکه کنار جاده آش گرم بخورید و میوه‌های محلی پاییزی بخرید. یک سفر خوش و خرم که دلتان نمی‌خواهد تمام شود.


بهترین مناطق شمال برای مسافرت

فیلبند

مگر می‌شود از بام مازندران در فصل پاییز غافل شد؟ دهکده منحصربه‌فرد فیلبند در شمال ایران، با ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا و فضایی پوشیده در ابرهای سفید، یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در ایران است.
نیمه دوم سال و به‌خصوص فصل پاییز، به خاطر آب‌وهوای عالی و همچنین تراکم خوب ابرها، بهترین زمان برای سفر به فیلبند است. دسترسی به این روستا به خاطر وجود جاده آسفالت آسان است و جای نگرانی ندارد. جو پوشیده در ابر و منظره رویایی و افسونگر فیلبند آن را به یکی از بهترین مقاصد برای تجربه سفر پاییزی تبدیل کرده است.

جزیره کیش

یکی از مناطق جنوبی که در فصل پاییز آب‌وهوای خنک‌تری دارد و جان می‌دهد برای گشت‌وگذار، جزیره کیش است. به علاوه، امکانات رفاهی زیادی که در این منطقه وجود دارد آن را به مقصدی محبوب برای مسافرانی تبدیل کرده که راحت‌طلب‌تر هستند یا خانوادگی سفر می‌کنند. امکاناتی مثل سفر با هواپیما، رزرو هتل، اجاره خودرو و…
گشت‌وگذار در جزیره، خرید، و رفتن به مناطق تفریحی کیش در فصل پاییز لذت بیشتری دارد. چون بر خلاف تابستان و گرمای فرساینده‌اش، خنکی پاییزی یکی از بهترین شرایط آب‌وهوایی برای وقت‌گذرانی در این جزیره است.

جزیره قشم

جذابیت‌های جزیره قشم آنقدر زیاد است که دلتان نخواهد خیلی زود آن را ترک کنید. مخصوصا در فصل پاییز. قشم هم مانند کیش در فصل پاییز از آب و هوایی خنک و استثنایی برخوردار است که گشت و گذار در منطقه را لذت‌بخش‌تر کرده است. مناظر فوق‌العاده طبیعت قشم لحظاتی مملو از آرامش و لذت و خوشی را برای شما می‌سازند.

مشهد

پاییز مشهد هوای خنک‌تری دارد و خیابان‌های خلوت‌تر. مناطق گردشگری مشهد، از حرم امام رضا گرفته تا طرقبه و شاندیز و آرامگاه‌های معروف تاریخی، همه در فصل پاییز جلوه‌ای دیدنی و زیبا دارند. از طرفی به خاطر تمام شدن تعطیلات تابستان و کمتر بودن مسافران، شما با مشهدی خلوت‌تر و کم‌ترافیک‌تر، و حرمی با فضای آرام‌تر و روحانی‌تر روبرو می‌شوید که خودش به تنهایی لذت سفر را دوچندان می‌کند.

کویر

تپه‌های شنی که در اثر وزش باد شکل گرفته‌اند، یکی از زیباترین مناظر دیدنی کویرها در فصل پاییز هستند. سکوت و آرامش کویر و گوش سپردن به صدای وزش باد در کویر پاییزی تجربه‌ای یگانه و بی‌نظیر است. لذت تماشای آسمان پرستاره شب را هم به این‌ها اضافه کنید تا سفر به کویر در فصل پاییز برای شما تبدیل به سفری تمام و کمال شود.


بهترین ماشین برای طبیعت گردی

یزد

یزد هم از آن شهرهایی است که در فصول بهار و تابستان گرم و داغ است و در فصل پاییز آب‌وهوای خنک‌تر و بهتری دارد. مناظر دیدنی‌های بیشمار یزد، مثل امیرچخماق و باغ دولت‌آباد و بادگیرها، مناظری هستند که نمی‌شود از لذت دیدنشان در یک پس‌زمینه ابری و پاییزی چشم پوشید.

زاهدان

زاهدان یکی از مقصدهایی است که آنطور که باید به آن پرداخته نشده. اما هرچقدر از جذابیت‌های این شهر در استان سیستان و بلوچستان بگوییم کم گفته‌ایم. در این شهر طبیعت زیبا در کنار آثار و بقایای تاریخی قرار گرفته و ترکیبی کم‌نظیر ساخته. کوه‌های مریخی و تپه‌های گل‌افشان، زابل، شهر سوخته…همه اینها را بگذارید در زمینه فصل پاییز و ببینید چه جلوه بی‌نظیری به این ترکیب می‌بخشد. دیدنی‌های زاهدان آنقدر زیاد است که از گشت‌وگذار در شهر در هوای دل‌انگیز پاییزی به این زودی‌ها سیر نمی‌شوید.

شیراز

اغلب مسافان شیراز، در فصل بهار و ماه اردیبهشت به این شهر سفر می‌کنند. اما خوب است بدانید که هوای ابری و بارانی پاییز چشم‌اندازی فوق‌العاده و بی‌نظیر به شیراز می‌بخشد. خوردن فالوده شیرازی، در نسیم خنک پاییزی لذت دیگری دارد.دیدنی‌های این شهر زیبا را هم که دیگر همه می‌شناسند. تا به حال منظره آرامگاه حافظ و شاهچراغ را در برگریزان پاییزی تصور کرده‌اید؟ یا تخت جمشید را زیر آسمان ابری و نم‌نم باران دیده‌اید؟ هیچوقت برای تجربه کردن این‌ها دیر نیست.


بهترین ماشین برای مسافرت

کلام آخر

هرکدام از فصل‌ها خاصیت و زیبایی خودشان را دارند. اما بعضی از مکان‌ها در فصلی به‌خصوص دیدنی‌تر و جذاب‌ترند. شهرها و مناطقی که برشمردیم جزو بهترین مقاصد سفر برای گردشگرانی است که بوی خاک خیس و تماشای برگ‌های زرد و نارنجی و حس نم باران، دیوانه‌شان می‌کند. یا از تماشای بنایی تاریخی در پس‌زمینه پاییزی و همزمان نوشیدن یک جرعه قهوه داغ زیر نم باران لذت می‌برند. اگر جزو کسانی هستید که همیشه در بهار یا تابستان سفر کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم حتما سفر در پاییز را تجربه کنید و طعم بی‌همتای آن را بچشید.

0 0 رای
رتبه بندی

نویسنده

تاریخ مقالات

به اشتراک گذاری

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
نظرات
مشاهده همه نظرات

با قیمتی مناسب خودرو اجاره کنید